Hillerød: Børnene er ambassadørerne



Aqua Disco for 4.-7. klasserne er én af måderne at få kunder på.

- De børn, vi underviser i svømning, får postkort med hjem, som vi beder dem dele ud til kammeraterne. Og vi opfordrer dem til at skrive om Aqua Disco på Facebook, fortæller livredder Leila Rask Alsinger fra Hillerød Svømmehal.

Og med børnene som gode ambassadører er diskotekerne blevet en succes, og de 200 pladser a 50 kroner hurtigt udsolgt. Ja, selv fra Sverige er der et par familier, som drager til Aqua Disco i Nordsjælland, fordi de synes det er så hyggeligt.

Dansegulvet er flydende med 30 cm vand i bassinet, og der sælges sodavand, is og Slush Ice til deltagerne, som går i 4.-7. klasse.

Udover at få børn til at dele postkort ud og like på Facebook, så er der 45 ungdomsklubber og foreninger, som får tilbuddet, ligesom mange skoleklasser laver en udflugt.

Starten går klokken 19, og så er der ellers dans til discjockey, leg med vanddyr og konkurrencer frem til klokken 21.30 med en efterfølgende halv time til omklædning.

For de ældre elever – 8.-10. klasserne - er der Våd Fredag, og til Aqua Disco hjælper børn, der er ældre til, så de også på den måde knyttes til svømmehallen.

Leila Rask Alsinger noterer, at den manglende kommunale svømmeundervisning gør, at der ikke længere er kontakt til alle børn, og derfor må der bruges andre kanaler for at få dem i tale.

Skrevet af Administrator