Danske Svømmebade arbejder kontinuerligt på at udvikle og søge ny viden.
Det hænger sammen med, at nye krav og øget faglighed bliver to af nøgleordene for fremtidens Danske Svømmebade.
Derfor indgår foreningen i partnerskaber med beslægtede organisationer og forbund med det henblik at skabe udvikling på svømmebadsområdet.
Men det nytter ikke noget at samle en masse viden, hvis man ikke formår at kommunikere de vigtigste budskaber på en ordentlig måde. Af den grund er det foreningens opgave af kommunikere komplekse budskaber på en måde, så alle forstår dem.
Det bliver gjort via artikler på svommebad.dk og opslag på sociale medier, hvor der ugentlig kommer opdateringer fra svømmebadsbranchen. Derudover står Danske Svømmebade bag et månedligt nyhedsbrev, som sætter fokus på tidens trends og det arbejde, der pågår i bestyrelsen.
Sidst men ikke mindst udgiver foreningen sit medlemsmagasin, Svømmebadet, fire gange årligt. Heri kan man læse mere dybdegående artikler og reportager omkring spændende og vedkommende ting fra svømmebadsbranchen.